Tanja van Prooijen (1984), Propositie marketeer
Samen met vijf collega’s ben ik altijd op zoek naar het gat in de markt. We willen als propositie marketeers bij de consumentenorganisatie allemaal graag nieuwe innovatieve producten en diensten lanceren. Er is ruimte voor initiatief en er staan ook genoeg ideeën in de innovatiefunnel. En wat het voorstel ook is, de klantbehoefte staat altijd voorop. Waarbij we uiteraard rekening houden met de technische mogelijkheden.
Als onderdeel van het team Value Stream Propositions probeer ik de klantvraag altijd zo goed mogelijk te beantwoorden. Uiteraard gaat het om het werven van zoveel mogelijk nieuwe klanten. En ook om de trouwe klanten die al jarenlang de producten en diensten afnemen van Eneco te verrassen en zo te behouden.
Toen ik nog marktonderzoeker was bij Eneco, deed ik veel validaties. Meten is simpelweg weten. Denk daarbij aan online vragenlijsten, focusgroepen en interviews. Dat vind ik nog steeds buitengewoon interessant. En ook waardevol, want met de uitkomsten van klant- en ook concurrentieonderzoeken kunnen wij verder.
Hebben we die gegevens goed op een rijtje en denken we de oplossing voor de klant te weten, dan zetten we het kleinschalig in de markt. Dat is de validatiefase. Vervolgens scherpen we het product of de dienst verder aan. Werkt het, dan schalen we op. Ik draag het dan over naar een businessteam, dat het product verder uitbouwt en beheert. En is het product of de dienst toch niet de oplossing, dan kan het zijn dat we ermee stoppen.
Er komt in ieder geval veel bij kijken. In mijn rol als propositie marketeer ben ik dan ook bezig met klantinzichten, productontwikkeling, opschalen of afbouwen, businesscases, de inrichting, introductiecampagnes en evaluaties. De afwisseling en samenwerking met diverse teams maakt de baan aantrekkelijk. Een propositie lanceren doe je namelijk nooit alleen.
Nous et des tiers utilisons des cookies sur notre site Web. Nous utilisons des cookies pour garantir le bon fonctionnement de notre site Web, pour stocker vos préférences, pour obtenir un aperçu du comportement des visiteurs, mais également à des fins de marketing et de médias sociaux (affichage de publicités personnalisées). En cliquant sur « Accepter », vous acceptez l'utilisation de tous les cookies. Dans notre Déclaration relative aux cookies. vous pouvez en savoir plus sur les cookies que nous utilisons et enregistrer ou modifier vos préférences. En cliquant sur « Refuser », vous acceptez uniquement l'utilisation de cookies fonctionnels.